Kenali Kolagen dan Kesan Kehilangannya

Kolagen adalah sejenis protein yang terbina seumpama gam yang melekatkan kulit, tulang, otot, tendon dan ianya boleh berkurangan seiring usia.

Ada orang yang memang obses dengan kecantikan akan sanggup berbuat apa sahaja untuk cantik. Salah satu perkara biasa yang diamalkan adalah menyuntik kolagen secara berleluasa. Mungkin juga dilakukan oleh mereka yang tidak bertauliah. Jadi jangan terburu-buru kerana ia boleh mengundang padah pada anda.

suntikan kolagen yang bahaya

Sebelum mengambil sebarang produk atau sebarang suntikan, anda mestilah memahami apa punca terjadinya penuaan kulit yang juga termasuk dalam kehilangan kolagen dalam badan.

punca kehilangan kolagen
Bila berumur 25 tahun, pengeluaran kolagen akan semakin berkurang dan kita mestilah berbuat sesuatu jika tidak mahu tua sebelum usia.

Boleh dilihat untuk kulit yang semakin berusia, kulit akan hilang keanjalan dan elastik. Ini kerana tiada lagi atau kurangnya kolagen yang menjadi gam kepada kulit anda. Maka kulit kita akan mula kendur. 

Apa jadi bila kehilangan kolagen?

Bagi wanita, anggota badan yang paling jelas kelihatan adalah payudara menjadi kendur dan otot punggung tidak anjal lagi. Terutama pada wanita yang semakin meningkat usia dan telah melahirkan.
Kolagen juga boleh hilang dengan pendedahan kerap pada cahaya matahari, pencemaran dan anda tidak melindungi kulit dengan perlindungan yang baik. Adalah sangat penting melindungi kulit anda dari sinar matahari dengan sunblock apabila keluar rumah dan amalkan pemakanan yang tinggi antioksidan untuk menghindarkan serangan radikal bebas. Antara amalan pemakanan adalah boleh mengambil sayuran dan buah yang tinggi kandungan vitamin c dan nutrien antioksidan lain. Juga anda boleh amalkan vitamin c dan e. Pengambilan vitamin C dan Vitamin E secara serentak boleh menjadi penabir suria paling sempurna.

radikal bebas merosakkan kulit

punca kehilangan kolagen

Kesan dari kehilangan kolagen:

1. Munculnya kedutan pada wajah, di bahagian bibir, di bawah mata.
2. Bahagian anggota tertentu akan mengalami kekenduran, hilang keanjalan. 
3. Wanita akan mengalami payudara kendur, punggung yang hilang keanjalan.
4. Munculnya turtle neck. Takutnya…
kolagen buy 6 free 1 promo

Bagaimana cara mengekalkan kolagen?

Kolagen dalam badan yang sedia ada boleh kita jaga sebaiknya dengan mengamalkan beberapa perkara.
Pertama: Jaga kulit anda dari kehilangan kolagen. Pakai sunblock dan amalkan melembabkan kulit setiap masa. Kulit lembab boleh dijaga dengan meminum air masak secukupnya setiap hari. Juga amalkan pemakanan yang mengandungi minyak ikan atau yang mengandungi omega 6. 
Kedua: boost atau rangsang pengeluaran kolagen. Antaranya dengan mengambil vitamin c juga dapat merangsang pengeluaran kolagen anda. Juga pengambilan kolagen shaklee boleh membantu atasi masalah ini.

Untuk melindungi semua ini saya ada cadangan pengambilan supplement yang sangat berbaloi untuk dicuba. Ambil satu sachet collagen powder setiap hari boleh membantu mengatasi masalah anda.

Bulan ini adalah bulan terbaik untuk anda dapatkan harga promo kerana kami ada menyediakan pembelian 6 kotak percuma 1 kotak sekarang. Sangat berbaloi-baloi.

promo collagen powder shaklee

Testimoni collagen powder shaklee:

“SCP (Shaklee Collagen Powder) mengandungi EKSTRAK PFAFFIA yg digelar sebagai GINSENG BRAZIL yg bila digabungkan dgn ekstrak biji benih Camelia japonica dapat menyokong pembentukan kolagen dan asid hialuronik. Dengan kemampuannya untuk mengikat jumlah air yg besar, asid hialuronik memainkan peranan penting dlm MENGHIDRATKAN TISU BADAN dan MEMBUATKAN KULIT LEMBUT, LEMBAP dan RATA…
Sebab tu la Fai rasa kulit muka halusss dan lembuttt semacam jer lepasbermasker dgn SCP ni… hehe.. Rata2 customer dan kwn2 yg dah try collagen ni pun bg feedback yg sama… Memang sangat lembutttt… hehe…”


“Salam sahabat2 semua,
Arini nak share satu berita gembira. Sebelum ni saya tak penah share testimoni sendiri kat sini. Sebab hepi sangat so lbh baik share sini kan.
Memandangkan kolagen adalah produk baru, so saya dgn bangganya rasa nak cuba. Saya amik collagen satu sachet setiap malam sebelum tido. Lepas seminggu amik, AMAZING sangat sebab tanpa saya sedar telapak tangan saya yang dulunya kering, bila sentuh sendiri pun bleh rasa kering walau pakai losyen.
Semalam baru perasan bila usap2 tangan, eh pelik nape rasa lembab lak ni? Moist je rasanya walau pagi tu lupa nak pakai losyen. Haa baru teringat pasal kolagen. Memang mabelesla, sapa yg nak cuba mmg tak rugi. Hasben pun akui bila pegang tanganku auwww hahahhaa”
Cepat dapatkan sekarang. Tak rugi sebab kesannya anda dapat lihat sendiri. Jom order!
Order sini: —->>>> Saya nak beli kolagen 
Jemput follow blog ini untuk mendapatkan update pelbagai serta tips travel,tips penyusuan, tips masakan, pelbagai sharing kisah harian dan banyak lagi.

Klik FOLLOW THIS BLOG DI SEBELAH KANAN ANDA SEKARANG

TERIMA KASIH DAN SALAM UKHWAH


H/P no: 019 330 8053
ID Shaklee: 851433
Blog: http://permatacintaku.blogspot.com
FB:wanfatihanum
Instagram: fatihanum
Instagram (2): mak_jemah_jual_vitamin
Page: https://www.facebook.com/permatacintakublog


———————————————————————————-

Anda mahu jadi ahli shaklee dan nikmati potongan hebat 15% – 20%?
ANDA ingin mengetahui cara daftar shaklee?
Mudah sahaja hanya klik di sini:

Leave a Reply