Ostematrix: Kalsium sebabkan batu karang?

Dari kecil lagi kita disuruh minum susu kan? Bukan sahaja semasa kecik tapi ibu kita semasa mengandung juga digalakkan ambil susu. Istimewanya susu kerana ia mengandungi kalsium.
Tapi ada pula yang mengaitkan tidak elok ambil kalsium kerana boleh menyebabkan sakit batu karang? Wah macam-macam teori ada kan. Kalau makan jajan atau hisap rokok tak pula bahaya.

Sebab itu kena pastikan anda kenal produk dan kaji sebelum berkata-kata. Ye ada kemungkinan pil kalsium yang diambil boleh menyebabkan batu karang jika:
* ❤️ Pil kalsium tersebut hanya mengandungi kalsium semata-mata tanpa kawan-kawannya seperti Vitamin d dan Magnesium. Nanti saya akan ceritakan sebabnya.
* ❤️ anda liat nak minum air masak. Memanglah kalau ambil sebarang pil vitamin atau supplement sudah tentu kita kena banyak minum air masak. Bukan air manis ye tapi air masak. Jika air tidak mencukupi bagaimana mahu vitamin tu meresap masuk dalam badan? Jadi sia-sia kita makan vitamin.

Ok menariknya pil kalsium shaklee adalah berbeza dari pil kalsium yang berada di pasaran. Kerana sebab yang saya nyatakan tadi iaitu ia ada 3 kawan serangkai iaitu kalsium, vitamin D dan Magnesium. 
Apa fungsi kawan-kawan dia ni?
vitamin D: membantu kalsium diserap dengan lebih baik. Memaksimumkan penyerapan kalsium oleh badan.
Magnesium: sebagai agen pengangkut kalsium untuk sampai ke destinasi sebabgai contohnya tulang. Kalau tiada magnesium maka siapa yang mahu mengangkut ia ke tulang? Jadi lama- lama terkumpul boleh sebabkan batu karang sebab tiada fungsi.
Maka sudah jelas kan yang kalsium bukan sebabkan sakit batu karang jika anda tahu memilih pil kalsium yang baik. Malah ia mendatangkan sangat banyak benefit pada badan kita.
Jangan ragu lagi sebab ostematrix shaklee tidak boleh menyebabkan penyakit batu karang atas ciri-cirinya yang baik. Jom ambil kalsium 😍
Harga ostematrix hanya RM61

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration.
These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease **
 Untuk maklumat lanjut, hubungi saya Wan Fatihanum:
H/P no: 019 330 8053
ID Shaklee: 851433
Blog: http://permatacintaku.blogspot.com
Page: https://www.facebook.com/permatacintakublog


Mahu baca lagi klik sini tentang kelebihan ostematrix shaklee:

http://tinyurl.com/lmnn2r







Leave a Reply