Mealshake Bantu Anak Ekzema

Anda mempunyai anak yang ada ekzema? Multivitamin dalam mealshake sangat membantu meningkatkan kesihatan kulit anak anda. Punca ekzema ada pelbagai nanti boleh kita kenali lebih lanjut. Dalam entry ni saya nak share ibu yang berpuas hati dengan mealshake bagi merawat masalah ekzema anaknya walau secara tak langsung pada mulanya.

Apakah ekzema?

Ekzema adalah keradangan akibat kekeringan kulit yang berlaku menyebabkan adakalanya tempat yang kering itu akan rasa gatal dan jika digaru boleh menimbulkan kesan lain pula seperti luka dan berdarah.
Apatah lagi bagi kanak-kanak mereka masih tidak boleh mengawal dengan sendiri dan akan menggaru. Kesian sangat jika ada anak anda yang mengalami masalah ini. Keadaan kulit yang kering dan gatal ini menyebabkan ketidakselesaan pada kanak-kanak. Tapi jangan risau kebanyakan kajian menyatakan yang ekzema boleh beransur pulih seiring dengan usia anak-anak. 

Bagaimana cara mengawal ekzema?

Ekzema biasanya tidak boleh disembuhkan tetapi boleh dikawal. Cara nak kawal adalah jika anak anda mengalami alahan pada makanan contohnya jika makan telur boleh mendatangkan ekzema padanya maka elakkan telur. Jika ekzemanya sangat kering dan boleh sampai melukakannya, anda hendaklah sentiasa sapu pelembab yang dibekalkan doktor pada anak-anak.

Cara rawatan ekzema:

Kebiasaannya doktor akan memberikan krim steroid untuk masalah ini. Tapi seperti kita sedia maklum, kesan jangka panjang steroid boleh menyebabkan kulit menipis. Kesian dekat anak-anak jika begitu. Kalau boleh elakkan berikannya krim steroid ini tapi bagaimana cara untuk memastikan kulit anak tidak kering?

mealshake rawat ekzema

mealshake rawat ekzema

mealshake rawat ekzema

Salah satu perkara yang boleh membantu kesihatan kulit adalah bekalan vitamin yang mencukupi. Dalam mealshake ini mengandungi vitamin B yang baik untuk kulit. Kiranya kita rawat dari dalam itu lebih baik.
Vitamin B6 yang dikenali sebagai pyridoxine boleh membantu meningkatkan sistem imun tubuh kanak-kanak. Bila sistem imun meningkat maka sistem rintangan pada kuman juga meningkat. Ada alahan sentuhan yang menyebabkan terjadinya ekzema. Bila bayi menyentuh sesuatu seperti habuk yang memang sukar kita nak pantau sentiasa maka ada kemungkinan ekzemanya akan semakin buruk. Jadi perkara yang boleh kita buat adalah berikannya bekalan vitamin b6 untuk menjaga antibodinya supaya lebih kuat.
Vitamin B3 dalam mealshake juga bantu untuk kulit sentiasa lembab, iaitu dehidrat, tidak kering. Vitamin B3 menjaga kulit iaitu sebagai pelindung supaya kelembapan terpelihara. Seperti kita maklum yang ekzema jenis kering ini sangat memerlukan keadaan kulit yang lembab kerana jika kering ia akan memburukkan lagi keadaan.
Saya ada satu testimoni untuk dikongsikan dengan korang semua moga-moga bermanfaat. Mana tah setelah mencuba sendiri mealshake ini anda akan nampak perubahan pada anak. Adalah tidak berbaloi jika hanya dengan ingin jimatkan wang tapi anak-anak sakit pun tak guna juga kan. Tapi ibu-ibu semua mana ada yang sebegitu, ramai saya tengok yang sangat prihatin dengan kesihatan anak-anak. Berhabis untuk anak tidak mengapa.
Moga lepas ni jika mahu mencuba dan bermanfaat bolehla dikongsikan dengan orang lain pula.  Selamat mencuba:)

ekzema dan mealshake
Jika anda ingin membeli mealshake secara online boleh klik di sini:
KENAPA KENA BELI HARI INI? KERANA ADA OFFER MENARIK BELI 3 TIN DAPAT 1 TIN LAGI PERCUMA BERNILAI RM11.75.
JIMAT BANYAK!!!!!!!!!!
TAWARAN TERHAD SAHAJA!!!
BUY 3 GET 4!
UNTUK senarai harga semua produk shaklee boleh rujuk sini:
=====================================================
Jemput follow blog ini untuk mendapatkan update pelbagai serta tips travel,tips penyusuan, tips masakan, pelbagai sharing kisah harian dan banyak lagi.
Juga untuk dapatkan tips terkini dan update terkini melalui email, anda boleh submit email address anda di sebelah.

Saya juga adalah seorang Shaklee Independant Distributor yang sah.


Klik FOLLOW THIS BLOG DI SEBELAH KANAN ANDA SEKARANG UNTUK TIDAK TERLEPAS UPDATE TERKINI DARI BLOG INI SETIAP HARI



TERIMA KASIH DAN SALAM UKHWAH


HUBUNGI SAYA
H/P no: 019 330 8053
ID Shaklee: 851433
Blog: http://permatacintaku.blogspot.com
FB:wanfatihanum
Instagram: fatihanum
Instagram (2): mak_jemah_jual_vitamin
Page: https://www.facebook.com/permatacintakublog

Kenali saya.
Saya adalah seorang ibu yang bekerja dari rumah dan menjana pendapatan dengan membuat bisnes shaklee secara online.

Saya telah mengambil keputusan untuk berhenti kerja kerana:


Dan kini sudah lebih setahun saya resigned dan menikmati hari-hari bersama keluarga dengan penuh syukur dan penuh nikmat kerana dikurniakan rezeki bersama shaklee.

Jika anda seorang ibu, seorang wanita, seorang yang bercita-cita ingin membuat pendapatan sampingan, saya dengan berbesar hati boleh membimbing anda.

Yang penting anda mahu dan ingin merubah kehidupan. Jangan takut jika sekarang anda masih bekerja kerana anda masih boleh berkongsi kebaikan produk shaklee secara sampingan tanpa menjejaskan waktu kerja anda.

————————————————————————————————————–

Anda mahu jadi ahli shaklee dan nikmati potongan hebat 15% – 20%?
ANDA ingin mengetahui cara daftar shaklee?
Mudah sahaja hanya klik di sini:


Leave a Reply

This Post Has One Comment

  1. Nila Anggraini

    Meal shakes memang terbaik untuk kanak dan orang dewasa…berikan meal shakes untuk si kecil aanda yang mengalami masalah eczema dan sembelit . Boleh mengatasi selera makan anak yang susah untuk makan. Anda berada di kawasan Batang Kali, Rawang, Kuala Kubu Bharu dan Genting Highland. .? Saya ada di kawasan anda. Jika anda inginkan maklumat lanjut boleh menghubungi saya. ..http://qasehfirdausshoppe.blogspot.com