Tips Elakkan Rambut Gugur Lepas Bersalin

Rambut gugur lepas bersalin biasa dihadapi oleh para ibu yang melahirkan anak. Ianya sebenarnya adalah proses biasa kerana pada waktu ini hormon estrogen semakin menurun maka dengan itu boleh beri kesan pada keguguran rambut.

Waktu kita hamil, hormon estrogen dalam badan adalah tinggi dan ia menggalakkan pertumbuhan rambut. Maka kurang rambut gugur waktu ini dan juga rambut ibu lebih tebal dek kerana pertumbuhan rambut yang baik.
Tapi bila sudah melahirkan, hati tiba-tiba rasa risau kerana rambut bertaburan atas lantai, sudah di sapu kena sapu lagi, di mana-mana ada rambut. Ia pasti mencemaskan ibu. Adakah ibu akan botak? Jangan risau, ia tak boleh sampai botak. Kerana apa?
Masa lepas bersalin kan hormon estrogen menurun. Jadi kadar keguguran rambut lebih tinggi. Kalau dalam keadaan normal hanya 15-20% keguguran rambut akan dialami oleh ibu hamil namun bila melahirkan, ia akan jadi lebih dari itu. Tapi itu tak bermakna anda akan botak. Ia adalah normal. Anak anda akan kembali dengan rambut baru setelah mungkin 6 bulan atau setahun selepas kelahiran.
Apa tips nak bagi rambut tak gugur? Terutama lepas bersalin? Kalau nak elak taknak gugur langsung mungkin mustahil tapi ada caranya untuk mengurangkannya. Nak bagi rambut lebih kuat.

Tips kurangkan keguguran rambut:

👉 ambil makanan yang bersumberkan kekacang. Kekacang kaya dengan omega 3 contohnya macam walnut. Rambut akan lebih sihat bersinar. Atau juga makan ikan yang tinggi kandungan omega 3 seperti ikan laut dalam yang belum tercemar seperti salmon.

ubat rambut gugur
👉 ambil makanan yang tinggi kandungan zink. Seperti bijirin, daging kambing, kerang, bayam, labu. Pastikan ada dalam diet harian anda.

makanan elak rambut gugur
👉 Sweet potato kaya dengan beta karotene iaitu antioksidan. Boleh cuba ni sedap pulak tu. Ianya kaya dengan vitamin A. Contoh lain boleh juga cuba adalah carrot (lobak merah). 
cara elak rambut gugur

Tahukah anda yang rambut terbina dari 97% protein. Maka pastilah anda kena mengamalkan diet yang tinggi protein bagi membolehkan anda mendapat hasil yang diingini.
Untuk semua tips di atas saya ada cadangan set dari shaklee khas untuk rambut gugur. Bagi yang mahu kembalikan kesihatan rambut boleh cuba set ini yang terdiri dari:

ESP (energizing soy protein) : kaya dengan sumber protein.
Caratomax: kaya dengan vitamin A beta carotene
Omega Guard: kaya dengan omega 3
Zink: kaya dengan kandungan zink untuk menguatkan rambut.
Gabungan semua ini seperti di bawah:
set rambut gugur shaklee

Saya yakin set ini sedikit sebanyak akan dapat membantu anda yang menghadapi masalah keguguran rambut. Sebab produk shaklee bukan cap pasar malam. Kami ada saintis yang buat kajian dan research yang mana tiada kesan sampingan jangka panjang atau jangka pendek. Tepuk dada tanya selera.
Tak sabarnya nak cuba! 
Untuk order sendiri set keguguran rambut di atas anda boleh klik link di bawah ini. Cepat bertindak selagi stok masih ada.

order shaklee melalui online
———————————————————————————————

mahu lebih jimat?
mahu lebih diskaun? 
mahu dapat cash back?


Jadi ahli shaklee sekarang!!!

Anda mahu jadi ahli shaklee dan ingin mengetahui cara daftar shaklee?
Mudah sahaja hanya klik di sini:

hubungi saya di talian tertera atau melalui sms/wassup/telegram untuk sesi consultation lebih detail.
019 330 8053


** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration.
These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease **
Untuk maklumat lanjut, hubungi saya Wan Fatihanum:
H/P no: 019 330 8053
ID Shaklee: 851433
Blog: http://permatacintaku.blogspot.com
Page: https://www.facebook.com/permatacintakublog

Mahu menjadi JUTAWAN MUSLIMAH DAN BEKERJA HANYA DARI RUMAH?
REALISASIKAN IMPIAN ANDA.
SAYA MAHU!

Leave a Reply