Pelaburan Untuk Anak Bijak

Ramai tak di kalangan ibu bapa yang sangat concern tentang pendidikan anak-anak? Saya percaya hampir semua ibu bapa inginkan yang terbaik untuk anak mereka bukan. Bukan sahaja ingin berikan kehidupan yang sempurna tetapi juga dari segi intektual. Pemakanan yang baiks angat membantu dalam pencapaia intelektual anak.

omega sumber DHA



Memang biasa kita dengan DHA bukan? Kalau ibu yang menyusu adalah satu elebihan yang tidak dapat kita bandingkan dengan mana-mana susu di dunia. Kerana dalam susu ibu sudah tersedia kandungan DHA yang tidak boleh dibanding dengan susu biasa. Tapi bagi yang memberikan susu formula pada anak pun, pening jugak memilih susu yang sesuai kan. Tambah lagi pelbagai formula di pasaran namun rasanya yang paling glamer adalah DHA. Ramai ibu bapa ingin mencari susu yang tinggi DHA kan? 5x DHA, 10x DHA. Nah, semua ada.

One of the major building blocks of the brain, the omega-3 fatty aciddocosahexaenoic acid (DHA) is critical for optimal brain health and function at all ages of life. Researchers are now finding that DHA provides brain-boosting benefits in infants and aging adults.”

Jelas kan yang DHA sangat diperlukan oleh otak manusia tambahan lagi bagi anak-anak yang sedang membesar.

omega untuk bekalan DHA




Spt yg kita tahu DHA sgt kritikal utk perkembangan otak. Lagi2 pada 2 tahun pertama perkembangan kanak-kanak. Antara 6-12 bulan pertama kanak-kanak, lagilah kritikal kerana masa ni bayi sudah mula start solid food dan kebanyakan makanan bayi dan formula tidak mengandungi cukup DHA. Kalau ibu menyusu pun perlukan khasita tambahan DHA untuk disalurkan kepada bayi yang disusukan.

DHA juga sangat kritikal semasa mengandung sebab masa ini fetus bergantung pd ibunya untuk mendapatkan sumber DHA kerana fetus tidak boleh nak convert sepenuhnya sumber omega 3 kepada DHA. jadi ibu hamil kena pastikan cukup DHA bg bantu perkembangan otak bayi yg dikandung. Apa kata anda? Adakah ibu2 semua prihatin dengan keperluan DHA?

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. ————————————————— Hubungi saya dengan sms ke 019 3308053 atau email [email protected] untuk maklumat lanjut.

Leave a Reply