Cara Meningkatkan Kesuburan Suami Isteri

Ramai pasangan berkahwin impikan cahayamata bukan? Ada yang sukar untuk hamil kerana sebab yang mungkin tidak diketahui. Namun jangan putus asa, mungkin anda boleh mencuba tips ini untuk tingkatkan kembali kesuburan anda berdua.

Teliti Berat Badan

Adakah berat badan anda bersesuaian dengan ketinggian anda? Adakah anda sedikit comel? Adakah badan anda agak berisi? Cuba check BMI anda adakah anda tergolong di kalanagn obes atau tidak? Kenapa berat badan memainkan peranan? Sebab bila berat berlebihan akan mengganggu proses ovulasi. Maka anda akan sukar untuk hamil. Jadi jika anda bermacang untuk hamil, anda juga harus merancang untuk menurunkan berat badan juga.

omega, lecitin, herblax turunkan berat badan


Jaga Pemakanan Anda

Banyakkan mengambil sumber protein, zat besi, zink, vitamin e, asid folik dan vitamin C. Kekurangan vitamin-vitamin ini akan mengurangkan ovulasi anda. jadi pastikan makanan harian anda mendapat zat yang mencukupi. Tidak percaya, jom tengok apa kata pakar:

cara tingkatkan kesuburan




Berhenti Merokok

Jika sayangkan pasangan anda, berhentilah merokok. Jika inginkan cahayamata, silalah berhenti merokok. Ini kerana toksin dalam rokok merosakkan telur/ovum wanita. 

tips untuk dapat anak

Cadangan Vitamin-Vitamin Yang Boleh Anda Ambil Untuk Kesuburan:

set kehamilan shaklee

Jangan lupa dapatkan consultation eksklusif dari saya sebelum anda membuat belian ye.

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. ————————————————— Hubungi saya dengan sms ke 019 3308053 atau email [email protected] untuk maklumat lanjut.

Leave a Reply