Pemakanan Sempurna Untuk Anak Cerdik dan Cergas

Orang kata pemakanan yang sempurna dan baik adalah bermula dari rumah. Betul ke? Kalau anak yang belum bersekolah mungkin ya sebab sepanjang masa berada di rumah atau pun di pusat jagaan kanak-kanak. Tapi itupun boleh diragukan kerana kita tidak tahu apa yang diberi makan di taska tanpa pengetahuan kita.

Pemakanan yang baik sangat membantu dalam perkembangan minda kanak-kanak. Kita bukan mengimpikan anak yang sihat dari segi fizikal sahaja tetapi juga anak yang sihat dari segi kecerdasan minda.
Sebab itu ramai ibu bapa berlumba-lumba dapatkan susu terbaik untuk anak-anak bagi yang memberi susu formula. DHA dikatakan sangat penting untuk membantu kecerdasan otak.

Kini ibu bapa tidak perlu bimbang lagi kerana kami ada 2 produk ini yang khusus untuk anak-anak 1 tahun ke atas. OMEGA GUARD untuk otak dan MEALSHAKE untuk perkembangan fizikal dan minda anak-anak. Jangan risau jika anda tidak mampu belikan susu yang mahal untuk anak jika amalkan pengambilan 2 produk ini.Jom kita kenali lebih dekat kenapa iainya adalah produk wajib untuk anak-anak yang sedang membesar.

OMEGA GUARD
Mengandungi 120mg DHA dan 180mg EPA, OMEGA 3 330mg setiap kapsul.
Kenapa pentingnya ketiga-tiga ini?
DHA – dikenali sebagai makanan untuk otak. Ianya adalah struktur utama yang membina tisu-tisu otak.Jadi jika berkurangnya DHA meka merosot jugalah fungsi otak.Ia menolong sel-sel otak untuk berkomunikasi antara satu sama lain.Di Jepun, pengambilan DHA sangat dititikberatkan malah pelajar yang ingin mengambil peperiksaan selalunya mengambil DHA untuk merangsang lagi fungsi otak.

OMEGA 3 – Otak terbina dari 60% lemak dan lemak yang diperlukan antaranya adalah omega 3.Ianya membantu untuk fungsi otak dan perkembangan otak yang baik.Ada dua keadaan atau masa yang kritikal perlukan lemak baik ini adalah masa dua tahun pertama pembesaran anak-anak dan juga pada umur emas.

EPA – EPA adalah EicosaPentaenoic Acid dan ianya mer asid lemak yang sangat diperlukan untuk perkembangan otak dan fungsi mata.Kekurangan DHA dan EPA boleh menyebabkan penyakit ADHD (hyperactive)dan dyslexia.

Perlu diingit susu lembu secara semulajadinya rendah lemak ‘brain bulding’ seperti DHA. Oleh itu bagi kanak-kanak yang diberi susu formula, adalah penting untuk mereka mendapatkan DHA yang cukup. Bagi kanak-kanak yang mendapat susu ibu adalah sangat bertuah kerana susu ibu kaya dengan lemak ‘brain building’ ini.

Oleh itu ibu bapa buatlah pilihan sekarang untuk memberi yang terbaik untuk anak!

Hubungi saya dengan sms ke 019 3308053 atau email [email protected] untuk maklumat lanjut.

Leave a Reply

This Post Has 3 Comments

  1. Anonymous

    salam kak..nibrape price? n sesuai tuk umur brape?

  2. Red Ruby

    Omega untuk anak setahun makan bape biji seminggu